HBTQ och jämställdhet i arbetslivet

Under veckan för Stockholm Pride genomför vi ett seminarium på temat HBTQ och jämställdhet i arbetslivet, anmäl ditt deltagande redan idag!

F.v Sanna Tefke, Tomas Kullberg, Lisa Bengtsson och Silvia Kakembo

LO har en grundläggande uppgift att se till att arbetare har lika rättighets och skyldigheter på jobbet, och att arbetare inte ska ställas mot varandra av arbetsgivaren. Rättigheter och skyldigheter, liksom makt och inflytande, ska vara oberoende av klass, könstillhörighet, etnicitet eller sexuell läggning. Vi accepterar aldrig att människor spelas ut mot varandra. Inte i samhället i stort, inte på arbetsmarknaden, inte på den enskilda arbetsplatsen.

Nu anordnar LO-distriktet i Stockholms län ett seminarium på ämnet HBTQ och jämställdhet i arbetslivet. Vi får träffa Sanna Tefke från Kommunal och Tomas Kullberg från Byggnads som berättar om sina respektive perspektiv samt LOs andres vice ordförande Lisa Bengtsson. Samtalen leds av Silvia Kakembo från Arena opinion.

Seminariet sänds även live på Facebook, för det krävs ingen anmälan på förhand.

Du hittar eventet här.

David Risberg