020560056 ring fackets hjälptelefon

LO-distriktet i Stockholm

Facket Försäkrar - Distriktskonferens i Stockholm den 11 februari 2020

Anders Olsson

Vi har nöjet att inbjuda till distriktskonferens i Stockholm den 11 februari. Målgrupp är försäkringsansvariga och försäkringshandläggare/samordnare, ordförande och ombudsmän, kurshandledare och ledamöter i försäkringskommittéer.

Svensk arbetsmarknad har fått en viktig och efterlängtad julklapp

Svensk arbetsmarknad har fått en viktig och efterlängtad julklapp efter idogt kämpande av Socialdemokraterna i Sverige och Europa. I över tio år har vi socialdemokrater drivit på för nya schyssta villkor på våra vägar. Nu kan äntligen den vilda västern som varit rådande i transportsektorn, med dumpade löner för chaufförer och fuskande företag, få ett slut.

Skolinformatörsutbildning
28-29 januari 2020

Att vara skolinformatör är bland det viktigaste och roligaste uppdraget man kan ha i facklig regi. Det är ofta det första mötet unga har med facket då vi är ute på gymnasieskolor, folkhögskolor, SFI och komvux och informerar.

Ny vice ordförande i LO-distriktet i Stockholms län

Karin Åkersten, SEKO Stockholm valdes på LO-distriktets höstmöte den 28 november till vice ordförande. Karin har varit ordinarie ledamot i LO-distriktets styrelse och efterträder Lars Holmström, Byggnads Stockholm Gotland som avsagt sig uppdraget.

Uttalande - Stoppa nedmonteringen av sjukvården i Stockholms län

I november har Region Stockholm varslat 800 tjänster på Karolinska universitetssjukhuset, Södersjukhuset och Danderyds sjukhus. Av dessa finns minst 450 på Kommunals avtalsområde. Framför allt handlar det om undersköterskor. Men även annan sjukhusservice drabbas.