020560056 ring fackets hjälptelefon

LO-distriktet söker verksamhetshandläggare (vikariat)

Med anledning av föräldraledighet söker vi en vikarierande verksamhetshandläggare från 7 januari 2019 till 28 februari 2020. (Datum för tillträde kan diskuteras.)

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter innebär verksamhetsansvar för den fackliga studieverksamheten, ungdomsverksamheten samt arbetsmiljöverksamheten. I detta ingår bland annat att leda, organisera och utveckla verksamheten utifrån den av representantskapet beslutade verksamhetsplanen.

Kvalifikationer

Du är kreativ, analytisk och strategisk. Du är utåtriktad och har god samarbetsförmåga, lätt för att bygga kontakter och kontaktnät och tycker även om att arbeta i grupp. Du har en mycket god facklig och politisk skolning och du har lätt för att uttrycka dig i såväl tal som skrift.

Som sökande förutsätter vi att du har god kännedom och förankring i länets fackföreningsrörelse, med erfarenhet från en fackförbundsavdelning, och att du delar arbetarrörelsens värderingar. Du har god kännedom om och erfarenhet av de nämnda verksamhetsområdena, dess organisation och administration kring desamma.

Du måste kunna arbeta självständigt samtidigt som det är viktigt att du gillar att samarbeta och delta i arbetslaget på LO-distriktets kansli. Du har god datorvana, du kommer bland annat arbeta i SharePoint och med programmen i Microsoft Office.

Arbetstiden är oreglerad. Lön utgår enligt kollektivavtal (Handels, AFO). Vi ser gärna manliga sökanden.

Upplysningar om tjänsten lämnas av Stefan Hansson, 070-586 27 02, stefan.hansson@lo.se. Facklig kontaktperson är Sophia Andersson, 072-550 55 11, sophia.andersson@lo.se

Din ansökan sänds snarast till Stefan Hansson via mail: stefan.hansson@lo.se. Bifoga ditt CV, personligt brev samt referenser. Rekryteringsprocessen kommer att påbörjas omgående.

Gunilla Björnberg