Facket Försäkrar - Distriktskonferens i Stockholm den 11 februari 2020

Försäkringar Vi har nöjet att inbjuda till distriktskonferens i Stockholm den 11 februari. Målgrupp är försäkringsansvariga och försäkringshandläggare/samordnare, ordförande och ombudsmän, kurshandledare och ledamöter i försäkringskommittéer.

Anders Olsson, handikappidrottare och IF Metallare är en av dagens föreläsare

På konferensen kommer vi få information om Ff-torget och Försäkringsverksamheten 2019/20, Informationsbolaget och CIKO (omställning inom Kooperationen och förebyggande omställningsinsatser.

LO och Folksam informerar om pensioner, nyheter inom den allmänna pensionen och förhandlingsordningen samt redogör för de krav som LO driver. Under dagen får vi även information om medlemsnytta, vilka förväntningar förbunden har på Folksam samt nyheter i villkorsförändringarna. Vi kommer också titta på hur allt detta slår i praktiken mot en fiktiv genomsnittlig LO-medlem.

Dagen avslutas med en spännande föreläsning om hur vi når våra mål för framtiden "Det finns ingen gräns" av Anders Olsson, medlem i IF Metall och paraidrottare.

Välkomna med anmälningar senast den 4 februari till en viktigt och spännande konferensdag tisdag den 11 februari 2020 kl 9-16.30 (fika o registrering fr o m kl 8.30) i Folksamhuset, Bohusgatan 14 i Stockholm.  Klicka här för anmälan!

Frågor besvaras av Despina Mavrokostidou.