Välkommen till LOs kongress!

Organisationsfrågor LOs nästa kongress genomförs i Stockholm den 17-20 maj 2024. Devisen för kongressen är "Vi får Sverige att fungera".

Vi får Sverige att fungera

Kongressen öppnar fredag den 17 maj kl 12.45 och avslutas måndag 20 maj kl 16.00. Det är 350 kongressombud från hela landet som samlas för att diskutera och fatta beslut om 280 motioner. Här finns kloka, modiga och nytänkande förslag på hur LO kan bidra till ett rättvist Sverige där arbetare kan leva ett gott liv. Självklart ska LO vara med och forma framtidens arbetsmarknad och samhälle. Det är ju vi som får Sverige att fungera!

Utöver motionerna kommer en ny ledning att väljas och det fattas även beslut om ny organisationsplan. Kongressmaterialet hittar du här.

Så här kan du följa kongressen

Kongressen direktsänds här på LOs hemsida och för dig som vill besöka kongressen går det bra att anmäla sig som åhörare. Kongressen äger rum på Waterfront Congress Centre i Stockholm.

Medier som vill följa kongressen på plats kan söka ackreditering, senast den 14:e maj. Medtag pressleg.

Om du har frågor kring kongressen går det bra att mejla till lokongress2024@lo.se.